Sunday, June 03, 2007

Reactie de cititor la reactia la reactii de cititor...

Am verificat acum cateva minute numarul de vizitatori ai blogului, pe google analytics.Si mare mi-a fost uimirea cand am vazut ca don'soara Miruna Vlada mi-a facut onoarea de a fi una dintre acesti vizitatori.Si am intrat si eu pe blogul dansei (ma amuza pentru ce se foloseste apelativul "dansa" in mediul rural la noi) si incercand sa gasesc ceva (nu zic ceva interesant, ceva care sa-mi capteze atentia, zic doar ceva) am dat peste acest post.
Cand am scris acel post, am fost chiar mandra de el.Acum sunt de 13 ori mai mandra.Pentru ca acum stie si mademoisella poeteasa ce cred eu (si nu numai eu) despre poezia ei post mortem...pardon, post modernista, dar cred ca merge si post mortem, pentru ca din punct de vedere artistic, e sub pamant.Nu-mi place.Punct.Nu are nici cea mai mica legatura cu "orele precare de literatura pe care le fac la scoala unde nu li se dezvolta niciun instrument viabil de lectura critica a textelor moderne si postmoderne".Nu.Tocmai, are legatura cu faptul ca la orele de literatura ni s-a dezvoltat abilitatea critica fata de poezii, dar cum poeziile despre care am facut referire in postul "Amintiri din viitor" nu pot fi numite poezii, e evident ca ramane doar la latitudinea mea, ca persoana care gandeste si care are cat de cat tangente cu arta poetica (si eu scriu poezii), sa decida daca-i place sau nu.Si oricum, in legatura cu asa ceva , nu poti fi decat critic.Dar nu din punct de vedere artistic, ci din punct de vedere al numarului de injuraturi folosite, al aberatiilor prezentate si al stupizeniei care iese prin toti porii "creatiei".

Asa ca, PE MINE ma intristeaza la ce s-a ajuns, si tocmai de aceea imi voi expune liber parerea despre ceea ce faceti voi, Miruna Vlada & co., pentru ca sincer chiar nu-mi place cum deshumati arta si incercati sa faceti sa dispara orice urma a ceea ce a reprezentat ea odata, inlocuind-o cu frustrarile si rabufnirile voastre pe care le-ati pus pe hartie si gata, ati facut poezie.Se presupune ca poezia trebuie sa fie ceva frumos, melodios, care sa faca cititorul sa-si depaseasca conditia de simplu muritor, de om limitat, sa-l faca sa viseze, sa se piarda printre cuvinte, sa aiba revelatii, sa aiba idealuri mai mari...sa mediteze!Asa ceva nu se gaseste la ce faceti voi si sper din toata inima ca poezia va fi salvata pana n-o distrugeti de tot...

18 comments:

sora_de_razboi said...

Thieffa, imi pare foarte rau sa-ti spun, dar esti prea furioasa. Iar asta nu are legatura cu poeziile Mirunei Vlada. Ci cu faptul ca, mai degraba, nici tu nu iti intelegi furia, dar trebuie sa o descarci cumva.
Numele meu este Catalina George si am lasat doua postari pe blogul Mirunei, nu voi repeta si aici aceleasi lucruri.
Te-as intreba ceva. Cu ce te-au jignit pe tine poeziile Mirunei Vlada? Ti-au spus ele ca esti o "mademoiselle" sau o "dansa"? (uite, aici e ceva cu adevarat josnic - stim toti ca, la tara, "dansa" este organul sexual feminin - crezi ca sugestia este mai putin vulgara doar pentru ca ai folosit cuvintul trucat?).
Ce aperi tu, de fapt? Daca as fi inteles ce inseamna poezie pentru tine, explicat asa cum simti si gindesti tu, te-as crede ca aperi poezia. Asa, nu te cred. Cred ca-ti aperi propria furie.
Vezi ca semnez "sora_de_razboi", numele meu de blog. Pentru ca imi rezerv dreptul la a lupta cu poezia, in poezie, fara sa fiu convinsa vreodata ca stiu clar ce inseamna poezie. Asa cum nu stiu clar ce inseamna iubire. Daca le-as pune pe acestea doua in borcanele lor, le-as transforma in dulceturi sau muraturi. Nu, eu le prefer vii si misterioase. Sa ma de ce lupta, sa am energie de lupta. De acolo.

thieffa said...

1. Furia mea nu are nicio legatura cu asta...ma rog, sunt furioasa pentru ca pe zi ce trece arta (ma rog, ce-a mai ramas din lesul ei) se degradeaza tot mai mult...
2.Eu stiam ca "dansa" se refera la altceva, nu am avut intentia de a-l folosi ca alt nume pentru organul sexual feminin.
3.Am explicat ce inseamna poezia pentru mine, si ce am vazut la Miruna Vlada nu se identifica cu conceptiile mele in legatura cu acest subiect...

"Pentru ca imi rezerv dreptul la a lupta cu poezia, in poezie, fara sa fiu convinsa vreodata ca stiu clar ce inseamna poezie."
Si eu imi rezerv acest drept de a lupta cu/pentru poezie, dar eu macar stiu ce inseamna poezia adevarata pentru mine, nu lupt niciodata pentru ceva ce nu cunosc.


Apropo, a lupta pentru ceva ce nu cunosti nu reprezinta o cauza pierduta din start?

sora_de_razboi said...

Ei, Thieffa, ai trecut prea repede peste lupta mea CU poezia, care nu este lupta PENTRU. Poezia n-are nevoie sa lupte nimeni PENTRU ea, crede-ma. Ea e acolo, traieste, iar noi putem sa traim cu ea sau nu.
Eu lupt CU ea. Pentru ca o vreau, pentru ca o caut, pentru ca n-am gasit-o niciodata complet. Uite, tu ce intelegi din comentariul budhist cum ca poezia cea mai frumoasa este coala alba de hirtie?
Cel mult, as putea zice ca poezia pentru mine este o stare care exista in realitatea din jur si in realitatea din mine. O stare pe care niciodata nu o pot lua si pune in borcan, pentru ca are infinte fatete. Cit despre textele pe care le scriu eu sau altii, intotdeauna se poate mai bine. Intodeauna ele prind poezia doar de un picior sau de doua. Niciodata complet.
Imi pare rau sa-ti spun ca din convingerea care pune in borcane marele mistere vii, de la poezie la credinta si la iubire, se naste dogmatismul, intransigenta, opacitatea gindirii. Tu stii ce este poezia? Eu iti spun ca astfel o castrezi. Ii impui exact acele limite pe care vrei ca ea, poezia, sa ti le ridice tie si celorlalti. Cum te poate elibera, Thieffa, un lucru limitat? Cine poate pune degetul sa spuna "asta e iubirea", "asta este poezia"? Poate tu. Eu aleg libertatea, a mea si a poeziei.
A lupta pentru ceva ce nu cunosti? Eu nu pot pune in matrita poezia, dar o traiesc. Imi este de ajuns. Prefer sa n-o omor prin definitie, ci sa o urmaresc cum zburda vie. Vie, inainte de toate.
Esti furioasa ca pe zi ce trece arta ... Thieffa, daca te intreb ce spectacole de teatru, ce lucrari vizuale, ce filme de arta ai vazut in ultima, imi vei raspunde? Mi-e teama ca nu cumva critica ta sa vina inaintea cunoasterii produsului artistic in sine. Si ca furia vine inainte a orice.

thieffa said...

Fiecare percepe poezia asa cum vrea.Eu de obicei sunt critica cand vine vorba de arta si de poezie in principal, pentru ca ador poeziile mai mult decat orice alta forma de arta, mi se pare ca pot exprima mai mult decat orice altceva in mai putine cuvinte.Si poezia post modernista nu prea exprima nimic.
Cat despre libertate, dupa cum spunea Rousseau: "libertatea nu consta in faptul ca oamenii pot face tot ce doresc, ci in faptul ca ei nu trebuie sa faca ce nu doresc." Eu mi-am exprimat opinia in legatura cu ce am citit si nu mi-a placut, si stiu ca nu sunt singura care are parerea asta.
Recunosc ca in ultima vreme nu prea am mai avut timp sa merg la teatru prea des din cauza scolii si a examenelor (plus ca mult timp mi-a ocupat pregatirea unor piese in care am jucat si voi juca), dar azi spre exemplu merg la Odeon la piesa "E doar sfarsitul lumii" si-mi plac in general piesele jucate la TNB si cele de la Teatrul de Comedie.

kus said...

thieffa, e foarte simplu : reactiile si argumentele mirunei vlada (si ale fanilor ei) sunt pe masura poeziilor ei. deci, la ce te astepti? it's a lost battle. nu vezi ca daca o critici, ti se spune ca esti furioasa? drop it, it's a waste of time.

thieffa said...

=))Asta cu fanii a fost chiar amuzanta...

sora_de_razboi said...

kus, nu sunt fan Miruna Vlada.
Ma numesc Catalina George, scriu si eu, lucrez ca jurnalist, am si-un forum http://efectuldeseara.forum2u.org/,
dar inainte de toate, am si-o viata. Pe care o traiesc si prin poezie.
Tu ai citit macar doua rinduri din tot ce am discutat (am incercat, ma rog) cu Thieffa zilele astea? Care sint reactiile si argumentele mele atunci? Ieri chiar ziceam ca ma bucura discutia asta. E adevarat ca intre timp DEX-ul Thieffei mi-a retezat aproape complet bucuria.
I-am spus Thieffei ca discuta din furie tocmai pentru ca nu adusese nici un argument. Mai nou, a adus DEX-ul. Mi se pare cel mai nasol argument. I-am mai spus ca-i furioasa pentru ca parea gata pornita sa o desfiinteze pe "Miruna Vlada&co", fara sa explice ce fel de companie este asta si fara macar sa explice de ce nu-i plac textele Mirunei. Pe text, nu cu abureli generale.
kus, daca te-ai uita bine, ai vedea ca eu am vorbit si despre lucruri foarte, foarte frumoase in postarile mele. Pacat ca nu le-ai vazut si esti dispus(a) sa ma trimit la lada de gunoi doar asa, ca sa o faci.
Thieffa, du-te la Odeon, este super spectacolul. Acolo vei vedea, in imagini insa, nu in cuvinte, cam ce face "Miruna&co" in texte. Iti aduc si argumente, daca vrei, dar nu acum ca mor de somn.
Cit despre TNB, mult timp ai mai pierdut pe-acolo. Spectacole slabe, parca din secolul trecut. In afara de "inima de ciine" si "viata mea sexuala". Am vazut cam tot ce s-a jucat in Bucuresti de 2 ani de zile, deci am termeni de comparatie.
"Asta cu fanii a fost chiar amuzanta" - simt putina rautate in asta sau ma insel? Parca te-ai simti razbunata? Pentru ce?
Tu ce cistigi daca ai dreptate? Ce pierzi daca am dreptate eu?
Daca tu ai dreptate, eu pierd niste texte. Ramin cu experienta, cu felul in care-mi fac viata.
Dar, ca de obicei, dreptatea nu-i una singura cind e dreptatea oamenilor.

sora_de_razboi said...

Pacat ca, dupa ce ai tras tu concluzia rautacioasa ca "vai ce mi-a placut partea cu fanii", nu mi-ai lasat si replica mea data lui kus. Asta ma face sa cred ca mi-am pierdut chiar timpul si am visat, ca in alte rinduri, cai verzi pe peretii altora.
Adica discutii acolo unde nu era loc.
Succes.

thieffa said...

Nu am pus postul tau mai devreme din cauza ca nu am mai avut timp sa intru pe net, scuze.

sora_de_razboi said...

Thieffa, am inteles de ce nu aparuse comentariul meu, nu trebuie sa-ti ceri scuze.
Insa, daca si-a pierdut cineva timpul aici, aceea sunt eu. Crede-ma, cum esti inca in liceu n-ai cum sa intelegi cit de putin timp liber am, nici eu n-as fi inteles acum 3 ani, cind nu eram nici pe departe in liceu, dar nu aveam nici meseria asta nebuna.
Mi-am pierdut eu timpul pentru ca, daca ai sa te uiti, am postat multe si mult despre cum vad libertatea poeziei si de ce nu poate fi inghesuita ea intr-o unica perceptie. Am spus multe despre mine, de fapt.
Iar tu vii, pe blogul Mirunei, si-mi arunci ca exemplul meu cu manelele "spune multe". Nu, nu spune multe, ci doar ca n-ai inteles absolut nimic din acel exemplu si, ca de obicei, te-ai grabit sa-ti tragi concluziile. Asa este safe.
A fost o discutie frumoasa pe alocuri si ma bucur ca, in cele din urma, te-ai convins sa ii spui cite ceva Mirunei despre poezia ei si nu doar asa, din avion.
La revedere.

kalashnikovworm said...

despre spectacolul de la odeon...hmmm,ce e asa super? scenariul piesei e cat se poate de slab, iar punerea in scena un colaj fara coerenta,subliniez FARA COERENTA.( sincer ma asteptam la mai mult de la Radu Afrim pentru ca anul trecut vazusem Adam Geist si piesa aia,da,chiar a fost ceva frumos.)
ca intotdeauna 'oamenii cu idei si conceptii (post-post-post)moderne' apreciaza tot ce e menit sa socheza si tot ce e absurd.

sora_de_razboi said...

Scuza-ma, dar ce idiotenie ai putut spune. "Ca de obicei oamenii cu idei". Ideea aici e ca tu ai o idee preconceputa. Iarta-mi ironia. Ai citit toate postarile mele de pe acest blog si de pe cel al Mirunei Vlada? Iar din asta ti-ai dat seama cum gindesc?
Ideile preconcepute sint unul dintre cele mai puternice lucruri care stau la baza violentei.
Cit despre acea piesa, spune-mi, draga, ai citit-o cumva? Inca ceva: acea piesa se afla in programa de bacalaureat la francezi, incepind de anul acesta. A, da, am uitat: francezii sint niste timpiti, invataminul lor este slab, iar ei pun porcarii post-moderniste in programa lor scoalara. Bine ca nu v-ati nascut si voi in Franta, ca sa fiti terorizate de a da bacul din Lagarce.
By the way, e foarte bine ca stiti ce sintem noi, ca ne-ati pus eticheta, soarta noastra e gata stampilata in ochii vostri.
Vad ca Thieffa si-a chemat toti prietenii sa o apere de mine. Nu va mai speriati, nu voi mai posta.
Kalasnikovule, iti las doar o intrebare la care sper sa nu-ti raspunzi printr-o alta idee "de-a gata" sau prin fluturarea rapida a miini, pentru ca ai de pierdut. Moartea este ceva foarte coerent? Te impaci foarte bine cu ea?
Inca un lucru: nu exista "scenariul piesei". Scenariu este la film, drago sau dragule. Incurci borcanele, putina atentie.
V-as explica eu coerenta sau incoerenta lui Afrim, asa cum o vad eu, in acest spectacol, dar mi-e teama ca n-aveti destul curaj ca sa intelegeti. Din cite vad, va este foarte teama sa iesiti din tiparele voastre. Ceea ce e perfect normal si de asteptat.
De aceea ma bucur foarte foarte mult cind intilnesc oameni "anormali", curajosi, gata sa traisca peste limite. Sint greu de gasit.
Si-apoi, nici eu nu am timp de pierdut, asa cum foarte bine m-a facut Thieffa sa-mi amintesc.
Toate cele bune.

thieffa said...

1.Nu am chemat niciun prieten sa ma apere de tine, pentru ca nu am niciun motiv de a avea nevoie de aparare si pentru ca daca cineva vrea sa posteze ceva in legatura cu acest post si/sau commenturile o fac pentru ca vor, nu pentru ca as spune eu...
2.Daca nu e scenariu, atunci ce e???
3.Piesa a fost stupida...poate ca punerea in scena a stricat-o extrem de mult.

sora_de_razboi said...

Thieffa, haide ca nu sinteti voi asa copiii prosti, ma dezamagesti ingrozitor.
In cazul unui spectacol de teatru, el se face in baza unei piese care exista deja. Nu are un "scenariu".
Adica nu se scrie special pentru acea montare, ca la film.
In cazul unui film, acesta are un scenariu scris doar si doar pentru acea punere in imagine.
O faci de oaie. Cind vorbesti despre "scenariul piesei", deja pare ca mergi la teatru degeaba si nu intelegi nimic. Dupa care vii si faci pe destepta, asa cum a facut-o si colega ta. Mai intrebati si voi pe cineva care stie, profesoara voastra de romana, un regizor de teatru a carui montare v-a placut voua. A, sau am uitat: voi stiti deja si nu este nici un pic nevoie sa-i mai ascultati si pe altii. Eu, deocamdata, nu mai am de ce sa revin la acest blog si la aceste discutii, cind habar n-aveti despre ce vorbiti, dar nici pe altii nu-i ascultati nici un pic macar.
La revedere.

thieffa said...

Tot scenariu se numeste, avand in vedere ca regizorul poate scoate sau aduce replici noi.Anywayz, sounds fair to me daca nu mai vrei sa revii pe acest blog...Btw, cine-i furioasa acum?:)

sora_de_razboi said...

Nu, fata draga si incapatinata (apropo, numele tau mic e "Stietot"?), nu sint furioasa. Doar dezamagita.
Daca asa te incapatinezi in continuare, nu vei intelege niciodata nimic din teatru. Unde nu exista scenarii, pentru ca regizorul, chiar daca scoate/scurteaza replici, nu scrie un text nou. Scenariu = text nou, scris cap-coada de cineva sau prelucrat.
Fie ti-e greu sa recunosti ca ai gresit, fie chiar habar n-ai.
Gata, te-ai scapat de mine. Acolo unde gasesc ignoranta dublata de incaptanare, imi dau seama ca n-are nici un sens sa caut discutii inteligente. Ei, eu am incercat macar si asta ma face sa fiu multumita de mine insami.

thieffa said...

Cand eram mica mi se spunea ca le stiu pe toate ca la carte...Ma rog, n-are importanta...:)

kalashnikovworm said...

mai sa fie! poate in romana lucrurile stau altfel...n-am dex. insa am cautat in dictionarul limbii engleze si iata doua definitii pentru SCRIPT(scenariu)
a.The text of a play, broadcast, or movie.
b.A copy of a text used by a director or performer.
deci hmmmm,sa inteleg ca nu ne-am inselat nici de data asta,fiend.:)

cat despre intrebarea in legatura cu moartea.da.e ceva coerent.poate unul dintre putinele lucruri corente.e un lucru cu care te nasti.e ceva sigur,inevitabil si ireversibil.
PS:eu nu sunt genul care pune etichete. dar din ceea ce ai scris eu asa am realizat ca gandesti 'modern'. in ziua de azi,mai ales cand vine vorba de arta trebuie sa fii cat mai modern.:|
cat despre programa de bac a francezilor,sa fie la ei!acum serios, pana si francezii au scaparile lor! :P